Nasza szkoła

Aktualności

znak_kapital_ludzki 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pt. „Ścieżka do sukcesu”

Okres realizacji projektu: 10.02.2011 – 16.12.2011 r.

Projekt obejmie 76% ogólnej liczby dzieci klas I-III Szkoły Podstawowej w Gminie Orla, a zatem 41 dzieci (23 uczniów i 18 uczennic). W poszczególnych zajęciach specjalistycznych biorą udział te dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy. W zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania biorą udział uczniowie szczególnie uzdolnieni.

Rekrutacja grupy docelowej została przeprowadzona na podstawie: codziennych obserwacji, arkuszy obserwacji, sprawdzianów, prac samodzielnych, kart pracy, kart osiągnięć ucznia klasy I, arkuszy badania gotowości szkolnej, arkuszy obserwacyjnych cech rozwojowych, badań przesiewowych i kontrolnych oceny rozwoju mowy, opinii z Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej i opinii lekarskich w kwestii wad postawy.

 

W ramach projektu realizowane są poniższe działania:

 

Działanie nr 1. W szkole realizowane są następujące zajęcia edukacyjne:

 

- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych i przyrodniczych – 60 zajęć (2 grupy, każda po 30 zajęć

- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 30 zajęć.

- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – 40 zajęć.

- gimnastyka korekcyjna dla dzieci  z wadami postawy – 40 zajęć.

- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – 40 zajęć.

- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – język angielski – 30 zajęć.

 

Działanie nr 2. Wyposażono w materiały dydaktyczne sale, w których prowadzone są zajęcia z uczniami i uczennicami klas I - III.

Wyposażenie jest zgodne z potrzebami dzieci i służy wyrównywaniu szans edukacyjnych.

 

Do klas I-III zakupione zostały: plansze i tablice edukacyjne do realizacji treści z zakresu edukacji matematyczno - przyrodniczej oraz gry dydaktyczne pozwalające poprzez zabawę poprawiać wymowę i komunikację dzieci. Szkoła doposażyła swoją bazę dydaktyczną w pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji. Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt służą kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia równości i są wykorzystywane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie.