Projekt
obejmie 76% ogólnej liczby dzieci klas I-III
Szkoły Podstawowej w Gminie Orla, a zatem 41
dzieci (23 uczniów i 18 uczennic). W poszczególnych
zajęciach specjalistycznych biorą udział te
dzieci, u których zdiagnozowano określone
problemy. W zajęciach rozwijających zdolności
i zainteresowania biorą udział uczniowie
szczególnie uzdolnieni.
Rekrutacja
grupy docelowej została przeprowadzona na
podstawie: codziennych obserwacji, arkuszy
obserwacji, sprawdzianów, prac samodzielnych,
kart pracy, kart osiągnięć ucznia klasy I,
arkuszy badania gotowości szkolnej, arkuszy
obserwacyjnych cech rozwojowych, badań
przesiewowych i kontrolnych oceny rozwoju mowy,
opinii z Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej
i opinii lekarskich w kwestii wad postawy.
W
ramach projektu realizowane są poniższe działania:
Działanie
nr 1. W szkole realizowane są następujące zajęcia
edukacyjne:
-
zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu
umiejętności matematycznych i przyrodniczych
– 60 zajęć (2 grupy, każda po 30 zajęć
-
zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami
rozwoju mowy - 30 zajęć.
- zajęcia
socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci
z zaburzeniami komunikacji społecznej – 40
zajęć.
- gimnastyka korekcyjna
dla dzieci z
wadami postawy – 40 zajęć.
-
zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów,
ze szczególnym uwzględnieniem nauk
matematyczno – przyrodniczych – 40 zajęć.
-
zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów
szczególnie uzdolnionych – język angielski
– 30 zajęć.
Działanie nr 2. Wyposażono
w materiały dydaktyczne sale, w których
prowadzone są zajęcia z uczniami i uczennicami
klas I - III.
Wyposażenie
jest zgodne z potrzebami dzieci i służy wyrównywaniu
szans edukacyjnych.
Do
klas I-III zakupione zostały: plansze i tablice
edukacyjne do realizacji treści z zakresu
edukacji matematyczno - przyrodniczej oraz gry
dydaktyczne pozwalające poprzez zabawę
poprawiać wymowę i komunikację dzieci. Szkoła
doposażyła swoją bazę dydaktyczną w pakiety
do diagnozowania i korygowania dysfunkcji.
Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt służą
kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia
równości i są wykorzystywane w nauczaniu
niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i
męskich w społeczeństwie.
|