|
|
listopad - kwiecień/2016
PROGRAM „PoczytajMy”
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego
programu edukacyjnego "PoczytajMY" organizowanego przez fundację
Centrum Edukacji Obywatelskiej. W ramach programu młodzież przygotowuje
spotkania czytelnicze dla dzieci z grup przedszkolnych i uczniów klas 1-2
przebywających na świetlicy.
Ale
wspólne czytanie to nie wszystko! Po lekturze wszyscy razem bawią się, rysują,
wykonują prace plastyczne, tańczą, śpiewają, przygotowują inscenizacje
teatralne, a także uczą!
W czytanie młodszym kolegom i koleżankom zaangażowały się
uczennice klasy IV, uczestniczące w zajęciach koła czytelniczego: Sylwia
Pietruczuk, Patrycja Niewińska, Natalia Kościk, Kinga Rogowska, Wiktoria
Słomczyńska, Magdalena Niestierowicz, Wiktoria Peplińska. Wspierają je
uczennice klasy II gimnazjum: Monika Zyrczuk-Żar, Daria Kulik, Natalia Burak.
„WARZYWNE ABC”
Dzieci obejrzały teatrzyk z sylwetami
warzyw na podstawie wiersza J. Brzechwy „Na
straganie”, bawiły się w „Warzywne kolory”,
śpiewały piosenkę „Ogórek”, wysłuchały recytacji
wiersza J. Tuwima „Warzywa”. Chętnie opowiadały
o swoich ulubionych warzywach oraz o tych, które
spożywają mniej chętnie. Wszystkie dzieci z
zainteresowaniem słuchały czytanki obrazkowej na
temat właściwości zdrowotnych poszczególnych
warzyw „Jestem najlepszy!” oraz wskazywały
warzywa na ilustracjach. Na zakończenie zajęć
dzieci otrzymały warzywne wierszowane
kolorowanki i ochoczo zabrały się do malowania.
|
|
|
|
„ZABAWY Z MIKOŁAJEM”
Zajęcia rozpoczęły się od gimnastyki
Świętego Mikołaja. Dzieci z zainteresowaniem
wysłuchały opowiadań „Prezent dla Świętego
Mikołaja” E. Stadtmuller oraz „Renifer Świętego
Mikołaja” i prawidłowo odpowiadały na pytania
związane z tekstem. Bawiły się w zabawy ruchowe:
„Idziemy jak …” naśladując zachowanie, odgłosy
wydawane przez zwierzęta występujące w książce
oraz „Worek Świętego Mikołaja”- losując i
nazywając przedmioty związane z Mikołajem, zimą.
Dużo radości sprawiła im zabawa podczas której
każde dziecko próbowało naśladować głos Świętego
Mikołaja – „Ho, ho, ho!”. Na zakończenie zajęć
dzieci otrzymały tematyczne kolorowanki –
Mikołaj z workiem i kolorowały, ozdabiały według
własnych pomysłów.
|
|
|
„W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA”
Dzieci z zainteresowaniem słuchały
opowiadania pt „Bożonarodzeniowe sarenki”.
Chętnie opowiadały o przygotowaniach do Świat
Bożego Narodzenia w ich domach, o tradycjach
związanych z tymi świętami. Bawiły się w zabawy
ruchowe „Lustro”, „Rób to co ja” demonstrując i
naśladując różne czynności, np. ubieranie
choinki, ucieranie ciasta, Mikołaja idącego z
pełnym workiem prezentów, itp.
Najatrakcyjniejszą część zajęć stanowiło
dekorowanie świątecznych pierniczków
przygotowanych przez starsze koleżanki.
Własnoręcznie polukrowane przez dzieci
ciasteczka były smacznym zakończeniem zajęć.
|
|
|
|
|
„ TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ”
Zajęcia rozpoczęły się od zabawy na
podstawie wiersza D. Gellner „Dziki taniec”.
Dzieci naśladowały starsze koleżanki wykonując
czynności zawarte w wierszu. Po zabawie
wysłuchały opowiadania A. Onichimowskiej „Bal
karnawałowy”, odgadywały na ilustracjach
bohaterów bajek na podstawie strojów w jakie
przebrały się dzieci. Wysłuchały także wiersza
J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką” bawiąc się
i naśladując ruchem jego treść. Na zakończenie
zajęć dzieci z zaangażowaniem wykonywały maski
karnawałowe z odrysowanych na kartce dłoni
ozdabiając je według własnego pomysłu: kredkami,
pisakami, skrawkami materiału, itp. Po
przytwierdzeniu taśmą patyczków maski były
gotowe na przedszkolny bal karnawałowy, który
już tuż, tuż ….
|
|
|
|
|
„ZABAWA
WALENTYNKOWA”
Zajęcia rozpoczęły się zabawą „Rozruszanką”.
Po rozruszaniu rąk, nóg, bioderek itd. dzieci
bawiły się przy piosence „Nie chcę Cię znać”,
naśladując ruchem słowa piosenki. Starsze
koleżanki krótko opowiedziały na czym polegają
zwyczaje walentynkowe, zaś dzieci opowiadały
kogo kochają, lubią i w jaki sposób okazują im
miłość, przyjaźń. Następnie dzieci z
zainteresowaniem wysłuchały opowiadania
„Franklin mówi kocham Cię”, odpowiadały na
pytania związane z treścią książki. Po czytaniu
przyszedł czas na zabawę, tym razem w „Mam
serduszko” na melodię „Mam chusteczkę”. Znana
melodia sprawiła, że dzieci szybko zapamiętały
słowa nowej piosenki i bawiły się, dopóki każde
z nich nie otrzymało maskotki serduszka. Brawami
i bisami dzieci nagrodziły inscenizację wierszy
„Żuk” J. Brzechwy i „Zakochana żaba” T. Śliwiaka
w wykonaniu starszych koleżanek. Podobały im się
przebrania aktorów oraz zabawna treść wierszy.
Kolejnym elementem spotkania było wykonywanie
walentynek. Dzieci ozdabiały je według własnych
pomysłów, kolorowały kredkami, wyklejały
serduszka plasteliną. Zajęcia zakończyły się
„Iskierką przyjaźni” oraz słodką niespodzianką
dla wszystkich - lizakami.
|
|
|
|
„WITAJ, WIOSNO!”
Dzieci obejrzały teatrzyk kukiełkowy
na podstawie wiersza J. Brzechwy „Przyjście
wiosny”. Zapamiętały wszystkich bohaterów
występujących w przedstawieniu i chętnie
odpowiadały na pytania związane z treścią.
Wysłuchały również opowiadania M. Strzałkowskiej
„Spóźniona wiosna” czytanego przez starsze
koleżanki. Wspólnie wymieniły oznaki
nadchodzącej wiosny jakie zachodzą w przyrodzie.
Na zakończenie zajęć dzieci kolorowały
wierszowane malowanki o tematyce wiosennej lub
ozdabiały panią wiosnę według własnych pomysłów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|