Aktualności

listopad - kwiecień/2016

PROGRAM „PoczytajMy”

          W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu edukacyjnego "PoczytajMY" organizowanego przez fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej. W ramach programu młodzież przygotowuje spotkania czytelnicze dla dzieci z grup przedszkolnych i uczniów klas 1-2 przebywających na świetlicy. Ale wspólne czytanie to nie wszystko! Po lekturze wszyscy razem bawią się, rysują, wykonują prace plastyczne, tańczą, śpiewają, przygotowują inscenizacje teatralne, a także uczą!

          W czytanie młodszym kolegom i koleżankom zaangażowały się uczennice klasy IV, uczestniczące w zajęciach koła czytelniczego: Sylwia Pietruczuk, Patrycja Niewińska, Natalia Kościk, Kinga Rogowska, Wiktoria Słomczyńska, Magdalena Niestierowicz, Wiktoria Peplińska. Wspierają je uczennice klasy II gimnazjum: Monika Zyrczuk-Żar, Daria Kulik, Natalia Burak.

 

„WARZYWNE ABC”

          Dzieci obejrzały teatrzyk z sylwetami warzyw na podstawie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”, bawiły się w „Warzywne kolory”, śpiewały piosenkę „Ogórek”, wysłuchały recytacji wiersza J. Tuwima „Warzywa”. Chętnie opowiadały o swoich ulubionych warzywach oraz o tych, które spożywają mniej chętnie. Wszystkie dzieci z zainteresowaniem słuchały czytanki obrazkowej na temat właściwości zdrowotnych poszczególnych warzyw „Jestem najlepszy!” oraz wskazywały warzywa na ilustracjach. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały warzywne wierszowane kolorowanki i ochoczo zabrały się do malowania.

 

„ZABAWY Z MIKOŁAJEM”

          Zajęcia rozpoczęły się od gimnastyki Świętego Mikołaja. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały opowiadań „Prezent dla Świętego Mikołaja” E. Stadtmuller oraz „Renifer Świętego Mikołaja” i prawidłowo odpowiadały na pytania związane z tekstem. Bawiły się w zabawy ruchowe: „Idziemy jak …” naśladując zachowanie, odgłosy wydawane przez zwierzęta występujące w książce oraz „Worek Świętego Mikołaja”- losując i nazywając przedmioty związane z Mikołajem, zimą. Dużo radości sprawiła im zabawa podczas której każde dziecko próbowało naśladować głos Świętego Mikołaja – „Ho, ho, ho!”. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały tematyczne kolorowanki – Mikołaj z workiem i kolorowały, ozdabiały według własnych pomysłów.

 

„W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA”

          Dzieci z zainteresowaniem słuchały opowiadania pt „Bożonarodzeniowe sarenki”. Chętnie opowiadały o przygotowaniach do Świat  Bożego Narodzenia w ich domach, o tradycjach związanych z tymi świętami. Bawiły się w zabawy ruchowe „Lustro”, „Rób to co ja” demonstrując i naśladując różne czynności, np. ubieranie choinki, ucieranie ciasta, Mikołaja idącego z pełnym workiem prezentów, itp. Najatrakcyjniejszą część zajęć stanowiło dekorowanie świątecznych pierniczków przygotowanych przez starsze koleżanki. Własnoręcznie polukrowane przez dzieci ciasteczka były smacznym zakończeniem zajęć.

 

„ TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ”

          Zajęcia rozpoczęły się od zabawy na podstawie wiersza D. Gellner „Dziki taniec”. Dzieci naśladowały starsze koleżanki wykonując czynności zawarte w wierszu. Po zabawie wysłuchały opowiadania A. Onichimowskiej „Bal karnawałowy”, odgadywały na ilustracjach bohaterów bajek na podstawie strojów w jakie przebrały się dzieci. Wysłuchały także wiersza J. Brzechwy „Tańcowała igła z nitką” bawiąc się i naśladując ruchem jego treść. Na zakończenie zajęć dzieci z zaangażowaniem wykonywały maski karnawałowe z odrysowanych na kartce dłoni ozdabiając je według własnego pomysłu: kredkami, pisakami, skrawkami materiału, itp. Po przytwierdzeniu taśmą patyczków maski były gotowe na przedszkolny bal karnawałowy, który już tuż, tuż ….

 

„ZABAWA WALENTYNKOWA”

          Zajęcia rozpoczęły się zabawą „Rozruszanką”. Po rozruszaniu rąk, nóg, bioderek itd. dzieci bawiły się przy piosence „Nie chcę Cię znać”, naśladując ruchem słowa piosenki. Starsze koleżanki krótko opowiedziały na czym polegają zwyczaje walentynkowe, zaś dzieci opowiadały kogo kochają, lubią i w jaki sposób okazują im miłość, przyjaźń. Następnie dzieci z zainteresowaniem wysłuchały opowiadania „Franklin mówi kocham Cię”, odpowiadały na pytania związane z treścią książki. Po czytaniu przyszedł czas na zabawę, tym razem w „Mam serduszko” na melodię „Mam chusteczkę”. Znana melodia sprawiła, że dzieci szybko zapamiętały słowa nowej piosenki i bawiły się, dopóki każde z nich nie otrzymało maskotki serduszka. Brawami i bisami dzieci nagrodziły inscenizację wierszy „Żuk” J. Brzechwy i „Zakochana żaba” T. Śliwiaka w wykonaniu starszych koleżanek. Podobały im się przebrania aktorów oraz zabawna treść wierszy. Kolejnym elementem spotkania było wykonywanie walentynek. Dzieci ozdabiały je według własnych pomysłów, kolorowały kredkami, wyklejały serduszka plasteliną. Zajęcia zakończyły się „Iskierką przyjaźni” oraz słodką niespodzianką dla wszystkich -  lizakami.

 

„WITAJ, WIOSNO!”

          Dzieci obejrzały teatrzyk kukiełkowy na podstawie wiersza J. Brzechwy „Przyjście wiosny”. Zapamiętały wszystkich bohaterów występujących w przedstawieniu i chętnie odpowiadały na pytania związane z treścią. Wysłuchały również opowiadania M. Strzałkowskiej „Spóźniona wiosna” czytanego przez starsze koleżanki. Wspólnie wymieniły oznaki nadchodzącej wiosny jakie zachodzą w przyrodzie. Na zakończenie zajęć dzieci kolorowały wierszowane malowanki o tematyce wiosennej lub ozdabiały panią wiosnę według własnych pomysłów.